Pecha Kucha Night – Heraklion vol#2

Δεύτερο Pecha Kucha στο Ηράκλειο μέσα σ ένα χρόνο δεν είναι και πολύ φυσικό γεγονός. Μια εκδήλωση χωρίς περιορισμούς και τυπικότητες απολύτως νεανική και αντικονφορμιστική που αναζητά νέες σκέψεις και προβληματισμούς(αλλά και τρόπους παρουσίασης), μακριά από δογματισμούς και στεγνούς ρεαλισμούς και λαϊκής απήχησης συνταγές, συγκίνησε τους νέους της πόλης μας. Δεύτερη φορά σε εξι μήνες , τέσσερις νέοι δεν υπολόγισαν κόπους και ιδρώτα, για να οργανώσουν υποδειγματικά ένα EVENT,(συμβάν ή κάτι τέτοιο) που δημιούργησε έκπληξη κα απορίες και συζητήσεις-σ ένα κοινό διψασμένο για κάτι διαφορετικό, πρωτότυπο, για κάτι που να αξίζει τον κόπο.
Ο χώρος της Πύλης Βιτούρι, που ακόμα δεν έχουν μάθει οι συμπολίτες μας, είναι η πιο καλά διατηρημένη χαμηλή πλατεία των τειχών του παλιού Κάστρου, μεταμορφώθηκε με απλά και καθόλου ακριβά μέσα για μια και μόνο «παράσταση».

Καλλιτεχνική φωτογραφία της Sarah Roezink, ειδικά για την εκδήλωση -Θεμα: "Αναμνήσεις των Ανωγείων"

Οι ομιλητές χωρίς βάθρο ή ψηλό αναλόγιο, μπροστά σε δυο κύβους (ένα γκρι και έναν κίτρινο) γα το λάπτοπ τους, δεν διαχωριζόταν από το κοινό, δεν πίεζε η παρουσία τους κανέναν. Ο πιο πολύς κόσμος καθισμένος σε χαλιά ή όρθιος-παρακολούθησε με θρησκευτική ευλάβεια. Λίγο κρασί κόκκινο στην υποδοχή καλυτέρευε τη διαθεση και κάποιο κοκτέϊλ μετά συμπλήρωνε το μενού, που δεν διέθετε συνήθεις ξηρούς καρπούς και τυρο(χορτο)πιτάκια. Μας παραξενεψαν οι ομιλητές, ο αγιονικολιώτης καλλιτέχνης Άγγελος Σπάρταλης και ο ειδικος στην χρήση (τον έλεγχο)των(άυλων) αντικειμενων Gil Kahana, ενώ οι ακτιβίστριες Janet Gunter and Sara Moreira,έδειξαν πως ο κόσμος είναι στενός, ότι «είναι το ίδιο να να μένεις στην Ελλάδα-με το να ταξιδεύεις στο Fernando Po» (Καββαδίας, ΜΑΡΑΜΠΟΥ)

Το φεγγάρι στρογγύλευε γινόταν ασημένιος δίσκος, είχε γλυκο κουταλιού και ρακί- πάνω από την Πύλη Βιτούρι, ο χώρος με τα κεράκια και το πολύχρωμο πλήθος δημιουργούσε ψευδαισθήσεις κι οράματα. Το εξαίρετο παραδοσιακό περιβάλλον της αρχιτεκτονικής του Michele San Michele ΄ητan ίσως ιδανική υποδοχή για τους μοντέρνους ομιλητές, για τους υπολογιστές και τις εικόνες και την ζωηρή μουσικης που ακολούθησε το event.

Τρεις από τους οργανωτές Ο Σπύρος Ζεβελάκης μεταξύ της Κάλλιας Πλατύραρχου και της Όλγας Κουτάντου -οι δυο αρχιτεκτονες έχουν στην μέση τον άνθρωπο εφαρμοσμένων τεχνων

Οργανωτές : Σπύρος Ζεβελάκης- Ολγα Κουτάντου-Κάλλια Πλατύραρχου-Sarah Roesink

Ομιλητές:

Άγγελος Πλέσσας, καλλιτέχνης – η δουλειά του είναι τοποθετημένη μέσα και γύρω από το ίντερνετ. Το χρησιμοποιεί για να δημιουργήσει ιστοσελίδες ως τόπους, τους οποίους μπορούμε να αντιληφθούμε και
ως «αντικείμενα» με τον ίδιο τρόπο που θαυμάζουμε ένα γλυπτό σε έναν δημόσιο χώρο. Εστιάζοντας κυρίως σε θέματα ταυτότητας σε συνδυασμό με αρχαία εικονογραφία

Έργο του Άγγελου Πλέσσα

Άγγελος Σπάρταλης, Ζωγραφική, Κινηματογράφος
(1973). Μεγάλωσε στην Κρήτη και στo Düsseldorf της Γερμανίας. Είναι απόφοιτος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (Μηχανολογία- Αεροναυπηγική).Ζει στην Αθήνα και στον Άγιο Νικόλαο Κρήτης.
Ατομικές εκθέσεις ζωγραφικής 2011-2008–2007-2004 κλπ
Κινηματογραφικά βραβεία και διακρίσεις 2008-2007
2008 Ψηφιακός Αλέξανδρος, Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσ/νίκης κ.α.

Τμήμα έργου του Σπάρταλη, η πολιτική του κριτική δεν ειναι εμφανής

Clive Birch,είναι graphic designer από την Αγγλία που μετακόμισε στην Κρήτη πριν τρία χρόνια. Έχει εργαστεί για πελάτες όπως οι Virgin, Hasbro και Canon. Όταν ανακάλυψε το Ηράκλειο του έκανε εντύπωση η ποικιλία των πραγμάτων που είχε να προσφέρει η πόλη. Ένα εμφανές πρόβλημα όμως ήταν ότι δεν υπήρχε κάποιο διαδικτυακό κανάλι που να λέει τι γίνεται στην πόλη, ειδικά στην Αγγλική γλώσσα. Έτσι πέρσι ξεκίνησε το http://www.NowHeraklion.com

Από το (εμπορικό)μπλογκ του Clive Birch

Χρυσάνθη Κουμιανάκη- Καρουζάκη Εικαστικά
Η Χρυσάνθη γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης και ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Είναι εικαστικός και ασχολείται κυρίως με το σχέδιο, την ζωγραφική, το animation και την επιμέλεια ως μέρος της καλλιτεχνικής της πρακτικής.

Billy Μαυρόπουλος,ξεκίνησε τις σπουδές του στο Χημικό Τμήμα Αθηνών πριν μετακομίσει στο Λονδίνο για να σπουδάσει Αρχιτεκτονική. Το 2006, εργάστηκε στους Foster+Partners για δύο χρόνια σε project στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Το 2009 ολοκλήρωσε το ΜΑ στο Royal College of Art, το περιοδικό Wallpaper τον περιέλαβε στη λίστα με τους νέους designers ‘που θα αλλάξουν τον κόσμο’. Από τότε εργάζεται σε πληθώρα project που καλύπτουν διαφορετικές κλίμακες και πεδία του design

H Sarah Roezink ( εκ των οργανωτων, φωτογράφος ) me ton Gil Kanava

Gil Kahana,είναι σύμβουλος εμπειρίας χρηστών (user experience consultant) και έχει πάθος με τη δημιουργία ψηφιακών προϊόντων που δρουν θετικά στη ζωή μας. Πιστεύει
ότι η σχεδιαστική διαδικασία πρέπει να συμπεριλαμβάνει τους χρήστες, ώστε να επιβεβαιώνει τις ιδέες των σχεδιαστών ακολουθώντας μια προσέγγιση με κέντρο τον χρήστη.
Εργασίες του περιλαμβάνουν εκπαιδευτικά προγράμματα για κινητές συσκευές για το BBC New Media, έρευνα για τις υπηρεσίες της Nokia στην Ινδία και τη Ρωσία, κλπ

Στο τυπογραφείο τυ ΧΑΤΖΗΚΩΣΤΑ (ΤΥΠΟΣΥΝΘΕΣΕΙΣ)υποδειγματική εργασία

Κώστας Καρνίκης γεννήθηκε στο Φόδελε το 1974, ζει και εργάζεται ως γραφίστας στο Ηράκλειο Κρήτης αλλά και ως disc jockey. Στη σειρά εικονογραφήσεων «Αυτί είναι η ζωή» αλλάζει και οπτικοποιεί τίτλους γνωστών τραγουδιών για να σχολιάσει διαχρονικά αλλά και τα επίκαιρα θέματα σε προσωπικό αλλά συνολικό επίπεδο.
Κατερίνα Διονυσοπούλου, αποφοίτησε από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης το 2001 πραγματοποιώντας στη συνέχεια μεταπτυχιακές σπουδές
στην σχολή αρχιτεκτονικής της Bartlett. Εργάστηκε για τέσσερα χρόνια στους Foster+Partners κερδίζοντας διεθνείς διαγωνισμούς. Το 2007 ξεκίνησε
τη συνεργασία της με τον Thomas Heatherwick ως υπεύθυνη αρχιτέκτονας για το Pavilion της Αγγλίας στην Expo στη Σαγκάη 2010University, Southbank University/ London, Museum of Modern Art/ Hangzhou και το The Scenographers Festival/Basel. κ.α.

Σταύρος Διδάκης, ασχολείται με τη τέχνη και τη τεχνολογία των media, και πιο συγκεκριμένα με το προγραμματισμό λογισμικών συστημάτων και την εγκατάσταση διαδραστικών έργων ήχου και εικόνας- εργάζεται ως καθηγητής σε Βρετανικό Κολλέγιο, και παραδίδει διαλέξεις σε θέματα επεξεργασίας ήχου και εικόνας, 3D design, αλλά και προγραμματισμό διαδραστικών εφαρμογών.
Νίκος Κατζηλάκης, Γεννημένος το 1976. Σπουδές δημοσιογραφίας στο Λονδίνο Συνεργάτης των τηλεοπτικών εκπομπών Εξάντας και Πρωταγωνιστές, και των περιοδικών Μετρό, Κλίκ -συνεργασία με την Ελευθεροτυπία και τις Κυριακάτικες εκδόσεις της. Εξειδίκευση στα διεθνή θέματα. Από το 2009 εκδότης της free press εφημερίδας Μόνιτορ.

Από το περιοδικό ΜΟΝΙΤΟΡ τελευταία δημοσίευση

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΛΜΠΟΥΜ ΤΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ -ΑΠΟ ΤΟ FACE BOOK ΤΗΣ KALLIA PLAT

Ο Άγγελος Πλέσσας, δείχνει εικόνες και εξηγεί…

Ο Gil Kahana κέρδισε τις εντυπώσεις, με τον απλό ουσιαστικό και μεστό λόγο του

Πυκνό ακροατήριο, γέμισε την χαμηλή πλατεία της Πύλης Βιτουρι, που υποδειγματικά αναστηλώθηκε τα τελευταία χρόνια, αλλά ακόμα δεν απέκτησε μια διακεκριμένη και αξιοπρεπή είσοδο (πρόσβαση κάτω από υπάρχον ιδιωτικό κρηριο!)

Νεανικό κοινό αλλά και σποραδικά κανένας ώριμος, όλοι άφωνοι και προβληματισμένοι

Η εκδήλωση αρχίζει, το κοινό μετά απο ένα ποτήρι κρασί στην υποδοχή-που προσφέρεται δωρεάν-έχει ετοιμαστεί για ότι θα επακολουθησει. Οι περισσότεροι έχουν κάποια ιδέα για το Pecha Koycha από την πρώτη παρουσίασή του, στο Επιμελητήριο πριν εξι μήνες.

Η αρχιτέκτων Κάλλια Πλατύραρχου, με άνεση ευγένεια και χάρη, θα παρουσιάσει τους ομιλητές

Ο Σπύρος Ζεβελάκης,Designer , εκ των οργανωτών της εκδήλωσης θα κλείσει την ευχάριστη και καθόλου πληκτική βραδιά, που ενημέρωσε και ευχαρίστησε εκατοντάδες συμπολίτες μας.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s