Επιστολή έγκριτου συμπολίτη μας σε τοπική εφημερίδα (μας την κοινοποίησε) , θέτει ένα σημαντικό θέμα, για την ζωή και την κίνηση, των πολιτών του Ηρακλείου (Κρήτης)
Ιδού το κείμενο, που προτίθεται να στείλει :
Κύριε δ/ντα
Επιτρέψετε να σας απασχόλησω με ένα θέμα που με ταλαιπωρεί, εμένα αλλα και πολλούς συμπολίτες.
Προχθές με «έγραψε» η Δ.Αστυνομία, για παράνομη στάθμευση, σε απόμερο δρόμο της παλιάς πόλης. Επειδή τουλάχιστον 10 χρόνια έβρισκα εκεί ακριβώς χώρο να αφήσω για λίγο το αυτοκίνητο, προχθές που κατέβηκα για επείγουσα ιατρική Επίσκεψη, στον οφθαλμίατρο Ιω.Κ. , έμεινα έκπληκτος- τι λάθος είχα κάνει; έψαξα και δεν είδα κανένα σήμα απαγόρευσης στάθμευσης Τροχαίας.
Ρώτησα στη γειτονιά μου έδειξαν γραμμές μπλε στο οδόστρωμα και κάπου μακριά 50μ απο το σημείο που άφησα το αυτοκίνητο, μια νταμπελίτσα που ανέφερε ότι εδώ σταθμεύουν αυτοκίνητα των κατοίκων .
Ρώτησα κάποιον μου εξήγησε ότι στην παλιά πόλη επιτρέπεται μόνο η στάθμευση των κατοίκων της( παλιάς πόλης).
Ευλόγως τίθεται το ερώτημα: ποιος το αποφάσισε και γιατί.
1.Μου είπαν ότι αποφάσισε το Δημ.Συμβούλιο
2.Για να ρυθμίσει την κυκλοφορία, μετά τον κυκλοφοριακό » στραγκαλισμο»του κέντρου( διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στο κέντρο της πόλης)
Προκύπτουν τα εύλογα ερωτηματα:
α.Σε ποιον νόμο στηρίζεται η απόφαση του Δ. ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ;
β.ΣΕ ΠΟΙΑΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΉ ΜΕΛΈΤΗ στηρίχθηκε η απαγόρευση της κυκλόφοριας αυτοκινήτων στο Κέντρο ;
γ.Οι δρόμοι του σχεδίου της πόλης μας, είναι για κίνηση οχημάτων και πεζών, όχι για μόνιμο πάρκιν,έγινε αλλαγή του Σχεδίου της Πόλης και πότε;

Για το πρώτο αρμόδιος να δώσει απάντηση, είναι ο ίδιος ο Δήμαρχος , ως έγκριτος νομικός.
Για τα υπόλοιπα, , γνώστης των τεχνικών προβλημάτων του Ηρακλείου , με πληροφόρησε ότι η μόνη πλήρης κυκλοφοριακή μελέτη( της πόλης και όχι ολόκληρης της περιοχής της)εκπονήθηκε στην διετία 1976-1978 από το γραφείο ΔΟΞΙΆΔΗ. (πράγματι προέβλεπε την κατάργηση της κυκλοφορίας οχημάτων στο ιστορκό κέντρο, και βέβαια κανείς εκτός των μονίμων κατοίκων δεν θα εισέρχεται σ αυτό εποχούμενος -δηλαδή απαγόρευση κινησης όλων ΙΧ κλπ στο ιστορικό κέντρο, πλήρης στραγκαλισμός)
Αργότερα επικαιροποιήθηκε αλλά από άλλα γραφεία κυκλοφοριακών μελετών η αναθεωρήθηκε η διορθώθηκε η συμπληρώθηκε. Για το σχέδιο της Πλιάς πόλης τι έγινε;

Είναι Έτσι; Δεν πρέπει να απαντήσει κάποιος αρμόδιος Αντιδημαρχος;
…
Ακόμα, οι μεγάλες αλλαγές στην παλιά και την νεα πόλη του Ηρακλείου, δεν φαίνεται να έχουν εξετασθεί – η παλιά πόλη δεν έχει πια πολλές κατοικίες αλλά γραφεία.
Η πεζοδρόμηση των οδών 25ης Αυγουστου, Δικαιοσύνης και μικρού τμήματος της Καλοκαιρινού, δεν δημιουργεί ανάγκη χώρων στάθμευσης κατοίκων, γιατί, δεν υπάρχουν κατοικίες (ίσως ούτε μιά)σ αυτούς τους δρόμους.
Η δημιουργία πάρκιν για κατοικίες Μόνο, ειναι αστάθμητη και βέβαια άδικη για όλους όσους εργάζονται η εξυπηρετούνται από τα γραφεία και τα καταστήματα της πόλης.
Και το χειρότερο τέτοια Μέτρα , αντί να βελτιώνουν τη ζωή στο πολεοδομικό συγκρότημα της πόλης μας , την δυσκολεύουν και κάνουν τον βίο αβίωτο στα χαμηλά( φτωχά) λαϊκά στρώματα, και βέβαια στους εργαζόμενους (πωλητές και μαγαζάτορες μικροκαταστημάτων) και ελεύθερους επαγγελματίες του κέντρου.
Με εκτίμηση
Δημήτρης Γούτος, κάτοικος της Δυτικής περιοχής της πόλης μας
dimitriosgoutos@gmail.com
Δικαιως κατα τη γνωμη μου διαμαρτύρεται . Μα εκτός τούτου διαβάζω ότι πρόκειται να γίνει και νεο κτήριο της περιφέρειας τεραστίων διαστάσεων στο κέντρο της πόλης. Πως θα αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που θα επιφέρει. Ειναι τραγικό η ίδια η πολιτεία αντι να ανκουφίζει από τα τεράστια προβλήματα που έχουν ανακύψει να πυροδοτεί με τις ενέργειές της και νέα.
Μου αρέσει!Μου αρέσει!